Bedrijfsprofielen

Gamesformotion

Gamesformotion

Gamesformotion is op 1 januari 1990 opgericht door Arnoud Supèr, met als doel het ontwikkelen en produceren van spellen onder private label voor speelgoedmarkten, promotionele markten en scholen markten.

Product & services

De door Gamesformotion ontwikkelde spellen zijn zeer divers. Onder privat label worden spellen geproduceerd voor promotiedoeleinden van bekende merken zoals Monopoly. Ook worden spellen ontwikkeld die zijn afgeleid van Tv-Shows en Tv-figuren en worden educatieve spelletjes voor kinderen gemaakt. Veel succes boekt Gamesformotion met chocoladeversies van de bekende merken gezelschapsspelen waarbij de spelers echte Belgische chocolade kunnen winnen en opeten. De producten worden verkocht aan retail ketens verspreid over de hele wereld.

Export Ambitie

Gamesformotion heeft net een eerste export opgezet naar Hongkong. Er wordt hard gewerkt aan een verdere uitrol voor de Chinese markt. Onlangs is ook een samenwerkingscontract gesloten om naar andere Aziatische landen de spellen te exporteren. In de Verenigde Staten liggen eveneens nog voldoende mogelijkheden om regionale retail ketens te benaderen. De overige groei komt uit de lancering van nieuwe producten.

Exportlanden

België, Denemarken, Duitsland, Finland, Frankrijk, Groot-Brittannië, Luxemburg, Noorwegen, enkele voormalige Oostbloklanden, Spanje en Zweden. Australië, Canada, Hongkong, IJsland, Maleisië, Midden-Oosten, Nieuw-Zeeland en Verenigde Staten.

Chocolade in het spel

De chocoladespellen zijn een groot succes. Bij de lancering op een Duitse beurs liepen bezoekers bijna te vechten om dit product. Aanvankelijk werd gedacht dat het een rage zou worden voor drie jaar, maar na twaalf jaar is er nog een jaarlijkse stijging van de omzet te zien. Naar verwachting zal de afzet in 2016 tussen de 800.000 en 1.000.000 spellen zijn.