Bedrijfsprofielen

Fleur de Café

Fleur de Café

In 2007 zijn Marc en Eugénie Steenhuis begonnen met Fleur de Café op een Diepenveense zolderkamer. Wegens ruimtegebrek is Fleur de Café diverse malen verhuisd en beschikt nu over een groot bedrijfspand waar 11 medewerkers werken.

In de afgelopen jaren is Fleur de Café uitgegroeid tot marktleider in de Nederlandse Horeca in losse thee. Naast thee verkoopt Fleur de Café ook koffie aan duizenden horecazaken en winkels. Uiteraard ontbreken de koffiemachines niet, met een landelijk marktaandeel van 10%, liggen hier nog groeimogelijkheden voor Fleur de Café. Een nieuwe loot in het assortiment zijn de koffiebrandmachines. De basis voor het succes is de hoge kwaliteit tegen een lage prijs. De 24 uurs levering en een sterke focus op internet als verkoopkanaal, naast de verkoop door de buitendienst.

Product & services

Fleur de Café levert losse thee en koffie, verpakte koffie en thee al dan niet onder private label, koffiemachines en koffiebranders. De koffie is verdeeld over 50 verschillende soorten met 5.000 verschillende melanges. Ook voor thee is met 400 soorten een zeer ruim assortiment beschikbaar.

Export Ambitie

Marc Steenhuis is trots op elke klant en elke deal. Maar export van Zuid-Afrikaanse rooibos thee naar Zuid-Afrika is wel bijzonder.

Marc Steenhuis bekent dat export bij toeval is ontstaan. ”In Nederland groeit het bedrijf nog steeds heel hard. Gemiddeld komen er vijf nieuwe klanten per dag online binnen. De export naar het buitenland groeit flink, het maakt nu ongeveer 15% van de omzet uit.” Marc verwacht een groeiende omzet bij de bestaande exportlanden en ook aanwas van nieuwe exportlanden. Op korte termijn volgt export naar Oostenrijk en Rusland.

Exportlanden

België, Duitsland, Frankrijk, Groot-Brittannië, Luxemburg, Noorwegen en Portugal.
Canada en Zuid-Afrika.