Bedrijfsprofielen

Centrum voor Marketing Projecten B.V.

Centrum voor Marketing Projecten B.V.

Typerend voor de aanpak van het Centrum voor Marketing Projecten B.V. (CMP) is het realiseren van een korte time-to-market. Door een combinatie van mediacontacten, webtraffic en webanalyse worden launching-customers snel en adequaat getraceerd. En daarna volgt ‘sales as usual’! Met deze focus op online business development besparen opdrachtgevers aanzienlijk op traditionele advertising en verkoop buitendienst. Deze methodiek wordt onder andere toegepast bij marktbewerking in Duitsland. CMP heeft hier een track-record opgebouwd in uiteenlopende sectoren.

Producten & Diensten

Door CMP zijn recentelijk de volgende projecten uitgevoerd:

  • Internetmarketing: optimalisatie van corporate website middels rich content, SEO (zoekmachineoptimalisatie) en SEA (zoekmachineadverteren).
  • Electromobiliteit: matchmaking tussen Duitse en Nederlandse opdrachtgevers voor de start van een co-creatie product.
  • ICT / Management-software: new-business (vnl. direct marketing en klantgerichte verkooppresentaties) waaronder introductie van een managementprogramma in een specifieke nichemarkt, inclusief verkoop bij key-acounts en opinion-leaders.
  • Machinebouw voor foodprocessing/voedingsmiddelenindustrie: opzet mediacampagne (print + on-line) om enkele maatwerkproducten als standaardproduct op de markt te brengen.
  • IT: introductie cloudbased applicatie in de vastgoedsector.
  • Direct-mailbedrijf: opzet van een telemarketingorganisatie (uit oogpunt van synergie) en acquisitie van major-accounts voor outbound- en inbound telefoonverkeer.
  • Energie + industrie-services: uitbreiding van het internationale agentennetwerk, websiteoptimalisatie (SEO, SEA, etc.) en organisatie van customer-events voor relatiebeheer en new-business/acquisitie.
  • Beursorganisator: verkoop standruimte energie-gerelateerde accounts.
  • Automotive: opzet marketingafdeling, huisstijlaanpassing en sponsoringbeleid.
  • Opleidingsinstituut: beurstraining ter voorbereiding op de Hannover Messe.

Veelvuldig voorkomende opdrachten omvatten:

  • Opzetten van BV dan wel GmbH – dikwijls gebaseerd op business-restructuring of business-development.
  • Bureauselecties begeleiden voor verkooptrainingen, direct marketing, on-line marketing / internetmarketing / webdesign, subsidie-advies, octrooi-aanvraag en octrooiregistratie, etc.
  • Implementatie van CRM (primair als managementtool, gebaseerd op ICT).
  • Implementatie back-office & CRM voor webbased applicaties.
  • SWOT-analyse in relatie tot toekomstige verdienmodellen (gericht op sales en after-sales).

Export Ambitie

Voor de komende jaren ligt er een sterke focus op overnametransacties van Duitse bedrijven voor NL-opdrachtgevers. Het hefboomeffect en de lage rentevoet zijn de primaire drivers!

Exportlanden

Nederland en Duitsland.

Starten in Duitsland

De introductie van de website www.starteninduitsland.nl is een verdieping van de CMP-activiteiten op de Duitse markt. De economische situatie in Nederland stimuleert verschillende ondernemers om versneld te starten met export naar Duitsland. Voor een eerste oriëntatie adviseren wij ondernemers het praktijkboek ‘Starten in Duitsland’ te raadplegen. Dit boek is tijdens de Business Meets Twente 2014 geïntroduceerd (zie foto).

Ondernemers die zich concreet willen voorbereiden op de Duitse marktentree volgen de praktijktraining ‘Plan van Aanpak Duitsland’. Tijdens een vijftal dagdelen ontwikkelen ondernemers de ‘rode draad’ voor een succesvolle start in ons buurland. Vervolgens worden ondernemers op projectbasis ook operationeel ondersteund bij verkooptransacties, marketing en (online) communicatie.