Onderzoek en rapporten

E-Food in Duitsland

Rapport EHI: E-Food is een niche in Duitsland
Het EHI heeft in tien landen, daaronder Duitsland en Nederland, de 15 grootste Online-Shops die levensmiddelen verkopen geanalyseerd. Uit het EHI-rapport “LebensmitteL E-Commerce” blijkt, dat dit in Duitsland nog maar een kleine niche is. Wel wordt een snelle groei verwacht. Als Duitsers online boodschappen doe, doen ze dat het meest bij Amazon.de, HelloFresh.de en Rewe.de.

Meer informatie:
https://www.ehi.org/de/pressemitteilungen/andere-laender-andere-fritten/
https://www.ehi.org/de/studien/lebensmittel-e-commerce-2018/

 


Onderzoek Nielsen: Maar een op de zes Duitse huishoudens koopt voedsel online.
Duitsers kopen hun voedsel en drogisterijproducten nog steeds het liefst in fysieke winkels. Volgens een analyse van Nielsen koopt van de 40 miljoen huishoudens in Duitsland maar iedere zesde deze producten ook wel eens online.

https://www.nielsen.com/de/de/press-room/2018/online-food-trade-continues-develop-tentatively.html

 


Brochure “Deutschland wie es isst” – Ernährungsreport 2018
In deze brochure draait alles om de eetgewoontes in Duitsland. De brochure is uitgegeven door het Duitse ministerie van Landbouw en Voeding en geeft een overzicht van actuele thema’s en trends rondom voeding.

https://www.bmel.de/SharedDocs/Downloads/Broschueren/Ernaehrungsreport2018.pdf;jsessionid=AAC9AA93ECB7B84914647BE06CEDFABF.2_cid367?__blob=publicationFile

 


Onderzoek: Toekomst van voeding door  Nestlé
Hier beschrijft Nestlé op basis van resultaten van een uitgebreid marktonderzoek de voedingstrends van de toekomst. Hier is onder andere te lezen dat de consument van de toekomst meer waard zal hechten aan gezondheid, waarden en milieubewustzijn.

https://www.nestle.de/zukunftsstudie/uebersicht