Nieuws

Virtuele Handelsmissie naar Japan

Vorige week gaf staatssecretaris Mona Keijzers het startsein voor een driedaagse handelsmissie naar Japan. Vanwege corona vond het deze keer digitaal plaats. De belangstelling was groot: bijna 600 deelnemers uit Nederland en Japan hadden zich ingeschreven. Daarmee was het voor Nederland de grootste online handelsmissie ooit naar een individueel land.

Virtule Handelsmissie naar Japan

De digitaliseringsmissie bestond uit drie onderdelen: SMART Agri, SMART Industry en SMART Services. Vooral voor het agrodeel bestond een enorme belangstelling. Meer dan 60% van de totale aanmeldingen hadden zich hiervoor ingeschreven. Er werd in het bijzonder ingezoomd op robotisering en automatisering in Digital Dairy, een data-gedreven aardappelketen en de glastuinbouw.  

GO4EXPORT programmamanager Oost NL mocht de Smart Agriculture track organiseren. Nederlandse Agri-Tech bedrijven kunnen in contact komen met Japanse bedrijven en leren welke mogelijkheden er liggen in Japan. Voor dat onderdeel meldden ruim 230 Japanse bedrijven zich aan.

Beeld: Industrial Studios