Bedrijfsprofielen

Sweet & Candy

Sweet & Candy

Iedere bezoeker wordt verwelkomd in 20 talen. Mickey Mouse in de entree die je het kleurrijke assortiment aanwijst. Welkom bij Sweet & Candy!

Hazelaar (DGA): “Het vak van inkoop en verkoop van zoetwaren heb ik geleerd van mijn vader, die werkzaam was bij Daventria (red. Daventria was een van de eerste snoep/zoetwarengroothandels in Nederland gevestigd in Deventer). Op vrije dagen en in de avonduren hielp ik hem met allerhande werkzaamheden. Van het een kwam het ander en zo ben ik voor mezelf begonnen met een groothandel in snoep.”

Sweet & Candy, is een zoetwarengroothandel, die zoetwaren verkoopt aan snoepspeciaalzaken, groothandel, ambulante handel, attractieparken en seizoenbedrijven. Vanaf de start heeft het bedrijf zich gefocust op schepsnoep en kinderartikelen. Dit is een juiste keuze gebleken. Sweet & Candy realiseert al jarenlang een gestage omzetgroei.

Producten & Diensten

Sweet & Candy biedt snoep en chocolade producten aan uit Nederland, België en Duitsland, Zuid-Europa, Scandinavië, Groot-Brittannië, China en Amerika. Voor de afnemers is dit een uitgekiende mogelijkheid om alle benodigde zoetwaren bij één leverancier af te nemen.

Export Ambitie

De omzet van Sweet & Candy bestaat voor het grootste deel uit export, ongeveer 35% komt uit de verkoop binnen Nederland. De handel verloopt grotendeels via e-commerce. Een onlineportal helpt de klant bij zijn bestellingen, waarin alle soorten snoep zijn opgenomen. Bij ieder product is de herkomst, de samenstelling, de toevoeging van kleur- en smaakstof en suikers vermeld. Overzichtelijk, waardoor in een handomdraai een bestelling kan worden geplaatst.

Exportlanden

België, Denemarken, Duitsland, Estland, Frankrijk, Hongarije, Letland, Litouwen, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië, Spanje, Verenigd Koninkrijk, Zweden, Zwitserland, Rusland, Oekraïne, Suriname en de Nederlandse Antillen

Inspelen op een hype

Het ontstaan van Sweet & Candy wordt verteld in kleurrijke verhalen, gelijk het assortiment.
Inkoop en verkoop is vooruitkijken, inspelen op hypes en noviteiten ontdekken. Pokémon 1998 was zo’n hype. “We hadden een voorraad snoep besteld en onze afnemers op de hoogte gebracht van dit nieuwe assortiment. De voorraad werd gelost op de parkeerplaats, omdat ons toenmalige magazijn klein was. Vrachtbussen uit Nederland en andere Europese landen reden af en aan en voor we het wisten was de parkeerplaats leeg.”  Voor de toekomst wil Hazelaar zijn afzetmarkt vergroten en zal blijven inspelen op noviteiten. “Snoep is er altijd voor de consument. Gebruik het met mate en geniet ervan!”