Bedrijfsprofielen

Koninklijke Auping

Koninklijke Auping
Koninklijke Auping, met ruim 125 jaar expertise (sinds 1888) is uitgegroeid tot een bedrijf dat optimaal slaapcomfort levert aan haar klanten. “Beter slapen is gezonder leven! Een energieke dag begint door goed te slapen en te rusten”, zo vertelt Aart Roos (CEO Auping) enthousiast over het familiebedrijf. De totaalvisie van Auping waarbij er gewerkt wordt aan het gebruik van grondstoffen en materialen in een sluitende kringloop. Circulair ondernemerschap. Altijd opzoek naar de juiste toeleveranciers voor transparantie in de keten én duurzaam en maatschappelijk verantwoord ondernemen.

 

Producten & Diensten

Auping heeft bij de bouw van de nieuwe fabriek nadrukkelijk ook de mens als uitgangspunt genomen waardoor werk en sociale omstandigheden uitstekend op elkaar zijn afgestemd. Bij Auping werken 350 mensen. Zo zijn alle werkprocessen binnen de fabriek doordacht en gewogen voordat er met de bouw is gestart. Als voorbeeld de vloerverwarming die overall is aangelegd. Vloerverwarming voor de werknemers die tien uur per dag staan om hun werkzaamheden uit te voeren. Tevens zijn energievoorzieningen in gesloten systemen en zelfvoorzienend aangelegd.

Export Ambitie

Cradle-to-Cradle staat bij Auping voorop. In 2020 wil Auping de complete bedrijfsvoering in al haar facetten op deze filosofie laten aansluiten. Hierdoor kunnen de materialen en grondstoffen van bedden, boxsprings en matrassen aan het eind van hun gebruiksperiode opnieuw worden benut. Het Auping Take Back System voor matrassen is hiervan een recent voorbeeld. Zo ontstaat een oneindige kringloop van materialen.

De export bedraagt 45 procent.

Exportlanden

Nederland, België, Denemarken (voor Nordic) en Duitsland.

Bijzonderheden
In de afgelopen jaren worden hotelketens en vakantieparken in Nederland, België en Duitsland van Aupingbedden voorzien. De productie van de materialen en onderdelen is duurzaam. Dit zorgt voor nieuwe kansen en servicemodellen (denk aan lease) op de markt. Altijd de focus gericht op de klant: meerwaarde leveren om iedere dag energiek te starten!

Koninklijke Auping heeft in 2015 de 'ARC15 Interieur Award' gewonnen voor de totaalinrichting en in 2016 de 'Deventer promotieprijs'.