Bedrijfsprofielen

KNOX Facebook Marketing

KNOX Facebook Marketing

Roel Elsman startte in 2015 zijn bedrijf KNOX Facebook Marketing. Beroepsmatig was Roel al veel met Facebook in de weer en zijn fascinatie voor dit social mediumkanaal leidde tot de keuze om zich hier met een eigen bedrijf volledig op te gaan focussen. Roel: “Wij geloven in superspecialisatie, alleen zo kun je echt verschil maken voor je opdrachtgevers ten opzichte van collega-bedrijven”. Die superspecialisatie is ook Facebook Europa opgevallen. Als een van de eerste bureaus in Nederland mag KNOX nu de titel Facebook Certified Planning Professional voeren.

Producten & Diensten

Inmiddels hebben ruim 100 bedrijven de weg naar KNOX gevonden. Het klantenbestand is zeer divers. Zo doet KNOX personeelsmarketing voor (grote) ingenieursbureaus en mkb-bedrijven. De hoeveelheid reacties op vacatures is minder, maar de kwaliteit ervan door de uitgebreide segmentatie veel hoger.
Een andere doelgroep is e-commerce. Via de tool Dynamic Ads van Facebook kunnen producten die in een winkelmandje komen maar uiteindelijk niet afgerekend worden, alsnog via de tijdlijn bij bezoekers onder de aandacht komen. Dit levert zo conversies op van 3% tot soms wel 10%. Zo wordt omzet die in eerste instantie misgelopen lijkt te worden, alsnog gerealiseerd. KNOX verzorgt dit voor diverse grote Nederlandse partijen, zoals Parfumerie.nl, Sportdirect.com en Paul Warmer.
Voor een Australisch webwinkelplatform met vestiging in Nederland ontwikkelde KNOX onder white label een platform voor Dynamic Ads. Dit bedrijf heeft wereldwijd 10.000 klanten en inmiddels is ook voor de eerste Nederlandse klanten het door KNOX ontwikkelde platform opgeleverd.

Export Ambitie

Veel klanten van KNOX opereren internationaal. Na gerealiseerd succes op de Nederlandse markt wordt KNOX steeds meer gevraagd om dit succes ook in andere landen neer te zetten. Roel’s verwachting is dus dat KNOX internationaal ook uitbreidt.

Exportlanden

Rechtstreeks: België en Duitsland.
Indirect: Finland, Zweden, Brazilië, Nieuw Zeeland en Australië.

3-traps strategie

Met behulp van de nieuwste tool van Facebook, de custom conversion, heeft KNOX een 3-traps strategie ontwikkeld. Hiermee vult KNOX de gehele sales funnel, van awareness naar consideration en vervolgens conversion. En dat allemaal op basis van waardevolle data van klanten en/of bezoekers van de website.
KNOX heeft ook een aantal themapagina’s op Facebook gezet. Zo telt de saunapagina al bijna 50.000 enthousiaste volgers. Op basis van affiliate marketing verkoopt KNOX arrangementen voor diverse saunacomplexen via dit kanaal. Ook op het gebied van hardlopen, baby- en kinderbenodigdheden en senioren heeft KNOX themapagina’s opgezet.