Bedrijfsprofielen

Goudappel Groep

Goudappel Groep

Voor de export richt Goudappel Groep zich primair op omliggende landen. Dat neemt niet weg dat de producten wereldwijd op reis zijn gegaan. De simuleringsmodellen van verkeersstromen draaien op de computer van menig universiteit, vergezeld van niche softwarepakketten op het gebied van Intelligent Transport Systems (ITS). Deze komen vooral uit de koker van de ICT-tak van het bedrijf, DAT.Mobility. Van daaruit werken IT-experts met verstand van mobiliteit en praktische oplossingen samen met consultants van Goudappel Coffeng aan het monitoren, managen en plannen van mobiliteit. Samen met de mobiliteitsdiensten vormen deze drie de pijlers van het bedrijf.

Het bedrijf is gestart in 1963 en er werken nu 230 mensen. Zij zijn gezamenlijk eigenaar en er zijn geen grootaandeelhouders. De Goudappel Groep is volledig zelfstandig en niet beursgenoteerd.

Producten & Diensten

Kerntaak is het geven van (strategische) adviezen over verkeer en mobiliteit.

Export Ambitie

Algemeen directeur Jos van Kleef: "De groei van het bedrijf voorzie ik in de landen waar we nu al actief zijn. We gaan onze buitenlandse activiteiten verder uitbouwen, met name bij de IT-oplossingen en de mobiliteitsdiensten. Een groter deel van de omzet komt dan uit het buitenland, waarbij we werken met lokale medewerkers. Ook willen we de kennis die we in het buitenland opdoen, vaker gebruiken voor de Nederlandse markt."

Exportlanden

België (dochterbedrijf), Duitsland, Engeland, Scandinavië, incidenteel projecten in de Verenigde Staten en Zuid-Amerika.

Lokale overheden zijn bepalend voor succes

De meest bijzondere opdracht van Goudappel is een raamcontract voor TFL, Transport For London. "Ik ben er trots op dat we daarin meedoen. We hebben die positie bereikt met hulp van een Engelse partner, het betekent veel om in zo'n wereldstad voet aan de grond te hebben."

Lokale overheden zijn sterk bepalend voor het succes van Goudappel. "Zij zijn onze roots, we draaien op hen. In het buitenland en in Nederland." Een wens is om Deventer meer als proeftuin te gebruiken, waarbij verkeersprojecten van gemeente en provincie gebruikt worden voor het toepassen van innovatieve technieken.