Bedrijfsprofielen

Fire Stop Systems International

Fire Stop Systems International
In 2006 zijn vader en zoon Oosterbroek begonnen met de verkoop van brandwerende ventilatieroosters. In de loop der tijd zijn door eigen productontwikkeling, nieuwe producten aan het assortiment toegevoegd. Bij Fire Stop Systems (FSS) werken nu vier personen.

Producten & Diensten

FSS beschikt over een groot assortiment brandwerende producten ten behoeve van brandcompartimentering. In eerste instantie is dat een programma van brandwerende ventilatieroosters. Dit is speciaal ontwikkeld voor toepassingen in binnen- en buitendeuren, wanden, vloeren, kozijnen en plaatsing rechtstreeks op glas. De producten worden vooral toegepast in scholen, verzorgingshuizen, appartementen, data centers, transformatorstations, parkeergarages en opslagbunkers voor chemicaliën. Relatief nieuw zijn de diverse brand en rook werende deurprofielen alsmede de akoestisch isolerende deurprofielen.

Export Ambitie

Fire Stop Systems verwacht nog verder te groeien in het segment scheepswerven. Ook de Scandinavische markt is voor FSS interessant.

Exportlanden

België, Bulgarije, Duitsland, Finland, Frankrijk, Montenegro, Oostenrijk en Portugal.
Algerije, China en Rusland.

Kwaliteit staat voorop

Fire Stop Systems werd gebeld door een grote Duitse Scheepswerf waar twee grote Cruiseschepen in afbouw lagen. De deurprofielen die ze wilden gebruiken voldeden niet. Of FFS wilde komen om hun deurprofielen uit te proberen. Dat werd direct opgevolgd en na testen bleken de FSS-profielen te voldoen. Vervolgens moest binnen één week 35.000 meter van deze profielen geleverd worden. Met veel overwerk is dat gelukt. Inmiddels levert FSS nu profielen aan meerdere scheepswerven.  Bijzonder was ook een paniektelefoontje van een groot Turks bouwbedrijf dat in Sint Petersburg een vijfsterrenhotel aan het bouwen was. Hun eigen ventilatiesysteem voldeed niet en telefonisch werd geïnformeerd of FSS een bepaald type ventilatiesysteem op voorraad had en wat de afmetingen waren. De man kwam direct per vliegtuig en nam het systeem vervolgens in zijn speciaal aangeschafte hutkoffer mee naar Rusland.